اطلاعیه های آموزش مجازی

نسخه مناسب چاپ

  اطلاعیه شماره 1  

پیرو بخشنامه شماره 10/80424 مورخ 98/12/12  سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، جهت عملیاتی سازی آموزش غیر حضوری به اطلاع می رساند:
از هفته آینده تمامی کلاسها بر اساس زمانبندی دروس انتخابی در برنامه هفتگی ترم جاری بصورت مجازی برگزار می شود لذا آموزش اساتید و دانشجویان جهت استفاده از کلاسهای برخط توسط محتواهای آموزشی در آدرس   http://azad.iauec.ac.ir/support انجام می گیرد.

  اطلاعیه شماره 2  

قابل توجه اساتید و دانشجویان محترم:
با توجه به اینکه از هفته آینده کلاسهای دانشگاه به صورت مجازی آغاز می شود لذااساتید و دانشجویان محترم برای استفاده از سامانه آموزش بر خط می بایست سیستم های مورد نیاز وبستر اینترنت طبق الزامات مورد نیاز مندرج در وب سایت  http://azad.iauec.ac.ir  را تهیه نمایند.

  اطلاعیه شماره ۳   

هنوز ویدئو های سایت support تکمیل نیست. تا زمان تکمیل ویدئو های آموزشی دانشجویان، آنها می توانند برای اطلاعات تکمیلی و آموزش اولیه به سایت زیر مراجعه کنند: http://iauec.ac.ir/students-videos/ اساتید هم می توانند از طریق سایت زیر آشنایی خوبی با نرم افزار تدریس آنلاین پیدا کنند: http://iauec.ac.ir/teachers-videos/

  اطلاعیه شماره ۴  

اساتيد محترم معارف باتوجه به تعطيلي اضطراري دانشگاهها و مطابق بخشنامه ۹۸/۱/۱۳۲۴۴ كه به مديران گروههاي معارف ارسال شده، دانشجويان ميبايست به ازاي جلسات تعطيل شده حضوري، درس مجازي در سامانه آموزش مجازي (Ec.nahad.ir) بگذرانند.
مرجع اطلاع رساني براي استادان معارف، كانال ميزمعارف به آدرس زير در پيام رسان ايتا مي باشد.
http://eitaa.com/mizemaaref
راههاي ارتباطي(ويژه استادان معارف):
تلفن (ساعات اداري): 02184222452 09033027187
آي.دي ايتا (ساعات غيراداري):
http://eitaa.com/f_poursafar
http://eitaa.com/Amoozesh_Majaz

  اطلاعیه شماره ۵  

قابل توجه استادان و دانشجویان عزیز:
بر اساس اعلام واحد الکترونیکی از فردا یوزر و پسورد برای ورود به صفحه آموزش مجازی برای اساتید و دانشجویان واحد سمنان ارسال خواهد شد. دانشجویان محترم می توانند مطابق برنامه درسی و بر اساس زمانبندی کلاسها، دقیقا همان زمانبندی وارد شده در نرم افزار آموزش واحد در زمان انتخاب واحد، در کلاس ها شرکت نمایند.
چنانچه پیامک حاوی اطلاعات کاربری شما طی فردا یا روزهای آینده ارسال نشد ، به آگاهی می رساند با توجه به اینکه یوزرهای مربوطه در سایت فعال شده دانشجویان عزیز میتوانند بدون هیچ دغدغه ای با شماره دانشجویی و کد ملی خود وارد پنل کاربری شوند. روش اتصال به پنل کاربری از طریق لینک زیر و انتخاب واحد دانشگاهی از روی نقشه استان سمنان می باشد:
http://lmsmap.iauec.ac.ir/
با توجه به سهولت کار با تلفن همراه و به منظور کیفیت پخش کلاس های اموزشی بر روی گوشی خود مرورگر فایرفاکس (Firefox) اندروید و نرم افزار adobe conect را از منوی "مرکز دانلود" در صفحه ورود به سامانه های آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی - واحد الکترونیکی به آدرس: http://Lms03.iauec.ac.ir و یا سایت http://Lmsmap.iauec.ac.ir دانلود و نصب کنید.
ضروری است فیلتر شکن یا وی پی ان(vpn) گوشی تلفن همراه خود را خاموش کنید.
در خصوص دروس عملی بعد از مشخص شدن بحران کرونا تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد. کلاسهای مجازی فقط برای دروس نظری برای همه مقاطع تحصیلی است. در صورت وجود هرگونه مشکل برای ورود به سامانه‌ و رفع اشکال
میتوانید در ساعات اداری از ۹ صبح الی ۱۴ با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :
فناوری و اطلاعات و پشتیبان استانی: 02333654051
مدیر آموزش: 02333654028
دفتر معاونت آموزشی: 02333654032
لازم به ذکر است شما عزیزان میتوانید در غیر از ساعات اداری از طریق کانال های ارتباطی در تلگرام‌ و اینستاگرام دانشگاه به آدرس: @azad_semnan_iau با ما در تماس باشید.

  اطلاعیه شماره 6  

قابل توجه اساتید محترم گروه معارف که در این ترم درس آشنایی با قران و وصایای امام دارند:
باتوجه به این که این دروس در لیست دروس معارف نهاد نیست .جهت برگزاری دوره مجازی دانشجویان می توانند برای درس آشنایی با قرآن به دروس تفسیر موضوعی قرآن مراجعه و سه درس تجوید قران راشرکت کنند.
درس وصایا هم با درس اندیشه سیاسی امام خمینی قابل معادل سازی می باشد.

  اطلاعیه شماره 7 

نمونه تصاویر خطاهایی که ممکن است دانشجو هنگام ورود به کلاس ببیند:

                       یا                             

این خطا به علت این است که استاد کلاس درس را شروع نکرده است.
و به صورت آنلاین حضور ندارد.

  اطلاعیه شماره 8 

 قابل توجه استادان و دانشجویان محترم:
به منظور ورود به پنل کاربری خود در سامانه آموزش مجازی تاکید مینماید صرفا از مرورگر فایرفاکس Firefox  استفاده نمایید .  

  اطلاعیه شماره 9 

قابل توجه استادان محترم:
در صورت نیاز به حذف کلاسهای ضبط شده قبلی لازم است طبق فرآیند زیر عمل شود. تاکید می شود با توجه به احتمال حذف اشتباه کلاسهای ضبط شده، تنها در موارد ضروری و با دقت و آگاهی کامل و ترجیحا با اطلاع و همکاری پشتیبانان محترم جهت حذف کلاس مورد نظر اقدام گردد، چرا که در صورت حذف اشتباه دروس قبلی، امکان بازگشت کلاس حذف شده وجود نخواهد داشت.

 
1- پیوستن به کلاس در مشخصه مورد نظر

2- کلیک بر روی منوی Meeting
 
3- کلیک بر روی گزینه Manage Meeting Information 

4- انتخاب گزینه Recording 

5- انتخاب ویدئوی ضبط شده مورد نظر و سپس انتخاب گزینه Delete

  اطلاعیه شماره 10 

قابل توجه دانشجویان عزیزی که از طریق مرورگر فایر فاکس نمیتوانند به پرتال خود وارد شوند:
برای استفاده از کلاس های مجازی از طریق موبایل و تبلت میتوانید از نرم افزار های زیر استفاده کنید:

برای Android:
مرورگر CM brower
و adobe connect

برای ios :
مرورگر fire fox
و adobe connect
باید نصب کنند.

  اطلاعیه شماره 11  

قابل توجه دانشجویان محترم:
آن دسته از دانشجویان عزیزی که پس از توجه و اجرای دستورالعمل و ویدیو های راهنمای مندرج در وب سایت و کانال روشنا، تاکنون موفق به ورود کلاس های مجازی نشدند میتوانند با ارسال پیام به ایدی های زیر نسبت به دریافت مشورت تلگرامی اقدام نمایند تا مشکل بر طرف گردد.

@maddah_msn

@Bahari_md99

  اطلاعیه شماره 12  

قابل توجه دانشجویان عزیز:
با توجه به تداوم شرایط بحرانی و ضرورت خانه نشینی تا مهار بحران کرونا و با عنایت به دستورالعمل های صادره در خصوص برگزاری کلاس های آموزش مجازی در دانشگاهها و مراکز آموزشی به اطلاع می رساند:
  1- همانطور که مطلع شدید حضور درکلاس هر دانشجو به محض اتصال به کلاس مجازی (چه بصورت آنلاین و یا آفلاین) ثبت میشود. لذا به آگاهی آن دسته از دانشجویان عزیزی که به هر دلیل امکان حضور در کلاس های آنلاین را نداشته اند
می رساند، چنانچه حداکثر تا پایان ترم از طریق کد کاربری خود به مباحث درسی ذخیره شده در هر کلاس مراجعه نمایند، حضور در کلاس ایشان ثبت شده و غیبت منظور نمیشود.

2- همچنین دانشگاه با آگاهی کامل از مشکلات و دردسرهای موجود در برگزاری و استفاده از کلاس های مجازی، اطمینان خاطر میدهد به حول و قوه الهی پس از بحران موجود، ضمن برگزاری تمام و کمال کلاس های دروس عملی، در صورت نیاز و تقاضای دانشجویان محترم نسبت به برگزاری کلاس های جبرانی به میزان مورد کفایت اقدام و از این طریق کاستی ها را برطرف نماید.
امید است با همکاری و همراهی بتوانیم این بحران عالم گیر را پشت سر گذارده و با شروعی دوباره شاهد شکل گیری دنیایی تازه باشیم.

  اطلاعیه شماره 13  

قابل توجه استادان، دانشجویان و همکاران محترم: 
با توجه به شیوع ویروس کرونا و مخاطرات متعاقب آن و اهمیت حفظ سلامتی اعضای هیات علمی و کارکنان و دانشجویان عزیز و با توجه به لزوم دایر بودن فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و اداری در سال جهش تولید و پرهیز از تعطیلی فعالیت‌ها و ضمن تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تابع تصمیمات متخذه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا است، موارد ذیل جهت اجرا ابلاغ می‌شود:
1- عدم حضور در محیط‌های کاری به معنای تعطیلی فعالیت‌ها نیست. کلیه همکاران به صورت حضور چرخشی، دورکاری، ارائه خدمات بر بستر سامانه‌های مجازی و مواردی که از سوی دانشگاه ابلاغ می شود، به انجام خدمت در ساعات اداری خواهند پرداخت. بدیهی است حضور در محل کار تابع ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.
2- تمامی واحدهای دانشگاهی آمادگی لازم برای ارائه فعالیت‌های آموزشی خود تا پایان نیمسال دوم تحصیلی 1398- 99 ارتقاء و تثبیت نمایند تا در صورت ادامه روند عدم برگزاری کلاس‌های حضوری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاسهای درسی نظری به صورت مجازی برقرار و نیمسال تحصیلی فعلی بدون هیچ گونه افت کیفی و با موفقیت پایان یابد. برای ارائه دروس عملی، آزمایشگاهی و کارگاهی با توجه به در پیش بودن تابستان تدابیر لازم در موعد مناسب اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد.
3- حضور اعضای هیأت علمی غیر اجرایی از تاریخ 99/1/23 تا زمان اجازه حضور کامل از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، غیرضروری بوده و در مورد اعضای هیات علمی اجرایی، حضور براساس ضرورت و با مدیریت رؤسای واحدهای دانشگاهی صورت می‌پذیرد. 
4- انجام وظیفه همکاران عضو غیرهیأت علمی واحدهای دانشگاهی از تاریخ 99/1/23 نیز با حداقل حضور، از طریق انجام دورکاری و بر پایه حداکثر یک سوم حضور و به صورت چرخشی تا زمان عدم تمدید تعطیلی دانشگاه‌ها از سوی ستاد ملی مقابله باکرونا با نظر رؤسای واحدهای دانشگاهی است.
5- تبصره مهم: با توجه به شرایط موجود و ضرورت خدمات رسانی به موقع، همکاران محترم در هفته آینده (از ۱۶ لغایت ۲۳ فروردین) دور کار محسوب شده و بنا بر ضرورت و تشخیص مقام مافوق در دانشگاه حضور خواهند یافت.
6- همکاران شاغل در بخش‌ها و قسمت‌های مرتبط با حوزه علوم پزشکی و کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه آزاد اسلامی، از شرایط بند فوق مستثنی بوده و تابع تصمیمات ابلاغی معاونت علوم پزشکی دانشگاه هستند.
7- همکاران آموزشکده‌ها و مدارس سما، تابع بخشنامه‌های دانشگاه، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و مقررات و تصمیمات وزارت آموزش و پرورش که از طریق معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی ابلاغ می‌شود، خواهند بود...
8- در طی دوره تعطیلی دانشگاه‌، ساعات کاری در حالت حضور فیزیکی تا ساعت 13/30 و در حالت دورکاری مطابق روال عادی تعیین می‌شود.
9- با توجه به بخشنامه‌های ابلاغی و به منظور ایجاد وحدت رویه، کلیه کلاسها از روز شنبه مورخ 99/1/16 باید به صورت برخط برگزار شود.
10- باتوجه به تقویم آموزشی ابلاغی نیمسال دوم تحصیلی99-98 و با عنایت به زمان شروع بحران ناشی از ویروس کرونا، امور ثبت نام تکمیلی دانشجویان برای نیمسال دوم تا تاریخ 99/2/1 نهایی شده و پس از آن مورد قبول نیست.
11- امتحان جامع در نیمه دوم تابستان 99 برگزار خواهد شد که زمان دقیق آن پس از عبور از شرایط بحرانی فعلی، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.
12- مرکز فناوری دانشگاه با همکاری معاونت‌های موضوعی، اقدام لازم را درخصوص امور مربوط به کمیسیون موارد خاص از طریق سامانه به عمل می‌آورند.
13- در شرایط کنونی، زمان امتحانات مطابق تقویم آموزشی ابلاغی خواهد بود و در صورت هرگونه تغییر، مراتب از سوی سازمان مرکزی دانشگاه اعلام می‌شود. تمامی امتحانات طبق روال گذشته به صورت حضوری خواهد بود.
14- برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری در شرایط فعلی با توجه به ملاحظات و دستورالعمل‌های فاصله گذاری اجتماعی تا پایان فروردین ابلاغ خواهد شد.

  اطلاعیه شماره 14  

قابل توجه استادان و دانشجویان گرامی:
با عنایت به بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه و تاکید بر ادامه فعالیت های آموزشی در بستر الکترونیکی و نیز آغاز کلاس های مجازی در سال جدید از روز شنبه مورخ ۹۹/۱/۱۶ به آگاهی می رساند:
1- با عنایت به اینکه از این به بعد مبنای کار بر تشکیل کلاس ها دلالت دارد،  لذا کانال روشنا از این پس صرفا کلاس های جبرانی ، فوق العاده و یا عدم تشکیل کلاس را اطلاع رسانی خواهد کرد.
2- از تمامی دانشجویان عزیز تقاضا دارد طبق برنامه هفتگی انتخاب واحد خود، راس ساعت مقرر نسبت به حضور در کلاس اقدام نمایند.
3- بدیهی است اطلاعیه های قبلی در خصوص حضور و غیاب و امکان استفاده از کلاس های ذخیره شده به قوت خود باقیست.

  اطلاعیه شماره 15  

قابل توجه اساتید گروه معارف اسلامی:
باتوجه به فراهم شدن زمینه لازم برای برگزاری کلاس های مجازی برای اساتید ازطریق سامانه مجازی دانشگاه وبا توجه به این که بخشنامه جدیدی مبنی برتداوم برگزاری غیرحضوری این کلاس ها ازسایت ic.nahad صادر نشده است ،لازم است از روز یکشنبه ۱۳۸۹/۱/۱۷دروس خود را از طریق سامانه برگزاری کلاس های غیر حضوری دانشگاه برگزارنمایند.
بدیهی است در صورت ارسال دستورالعمل جدید متناسب با آن تصمیم گیری واعلام خواهد شد.

  اطلاعیه شماره 16  

قابل توجه دانشجویان عزیز، در خصوص آخرین مهلت ثبت نام دانشجویان در ترم جاری:
با عنایت به بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه درخصوص امور آموزشی دانشگاه در دوره فاصله گذاری اجتماعی به اگاهی می رساند:
باتوجه به تقویم آموزشی ابلاغی نیمسال دوم تحصیلی ٩٨-٩٩ و با عنایت به زمان شروع بحران ناشی از ویروس کرونا، امور ثبت نام تکمیلی دانشجویان برای نیمسال دوم تا تاریخ ٩٩/٠٢/٠١نهایی گردیده و پس از آن ثبت نام دانشجویان مورد قبول نمی باشد. لذا از دانشجویانی که تاکنون نتوانسته اند اقدام به ثبت نام نماید تقاضا می شود در اسرع وقت با مدیران گروه آموزشی یا کارشناسان گروه خود تماس حاصل نمایند.
لازم به ذکر است از تاریخ 23/1/99 دانشجویان می توانند با تلفنهای مستقیم دانشکده های خود که متعاقبا در کانال روشنا اطلاع رسانی خواهد شد تماس حاصل نمایند.

   اطلاعیه شماره 17 مورخ 99/01/27  

 عدم ثبت غیبت تا زمان رفع مشکل‌های اینترنت و سایت آموزش مجازی در دانشگاه آزاد
غیبت دانشجویانی که به دلیل مشکلات زیرساختی اینترنت سراسر کشور، نتوانستند وارد کلاس مجازی شوند، درنظر گرفته نمی‌شود و مقرر شد به شرط استفاده از کلاس‌های آفلاین برای آن‌ها حضور ثبت شود و همه‌ی غیبت‌های ثبت شده نیز اصلاح می‌گردد.

   اطلاعیه شماره 18 مورخ 99/01/29  

قابل توجه دانشجويان گرامي 
جهت استفاده از كلاس هاي ضبط شده با تلفن همراه مي توان به شيوه زير عمل كرد :

١- ابتدا مرورگر puffin(کلیک کنید) (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cloudmosa.puffinFree) را از فروشگاه گوگل براي اندرويد يا اپ استور براي آي او اس دانلود و نصب كنيد .
٢- در مرحله دوم وي پي ان Matrix vpn( کلیک کنید) (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.matrix.vpn) يا از فروشگاه گوگل براي اندرويد يا اپ استور براي آي او اس دانلود و نصب نماييد .
٣- وي پي ان فوق را اجرا كنيد.
٤- بعد از اجراي vpn براي تماشاي كلاسهاي مجازي ابتدا مرورگر puffin را باز كرده و لينك ورود به كلاسهاي مجازي را در آدرس بار مرورگر وارد و اينتر نماييد.
ساير مراحل به دليل تكراري بودن نيازي به توضيح ندارد.
کلاس های ضبط شده از ساعت ۸ شب الی ۸ صبح قابل مشاهده است.
لينك ورود به سامانه آموزش مجازي :
http://Lms03.iauec.ac.ir

در صورت هرگونه مشکل به ایدی زیر پیام دهید.
@maddah_msn

   اطلاعیه شماره 19 مورخ 99/01/31  

             با توجه به ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات پژوهشی به دانشجویان محترم و پیشگیری از ترددهای غیرضروری، دانشجویان عزیز می توانند پیش از مراجعه به پژوهش دانشکده یا دانشگاه، بسته به موضوع، با یکی از شماره های زیر تماس بگیرند تا در صورت امکان به درخواست­های آنان بدون نیاز به حضور فیزیکی پاسخ داده شود.
پژوهش دانشکده علوم انسانی:  02333654001 (آقای مومن)
پژوهش دانشکده علوم پزشکی:   02333654024 (خانم قطبوعی )
معاون دانشکده علوم پزشکی:   02333654234 (خانم دکتر بیدختی )
پژوهش دانشکده فنی و مهندسی:   9-02333654040 داخلی 3315  (آقای خیرخواهان)  داخلی 3029 (آقای دکتر رشدی)
کتابخانه و پژوهش دانشگاه: 02333654030 (خانم آریافر)

فارسی
Share